Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zgadzam się Więcej informacji

Jak przygotować klej billboardowy?

Przygotowanie kleju billboardowego do wyklejania

Sprawa przygotowania kleju billboardowego do wyklejania wydaje się na pierwszy rzut oka banalna i oczywista. W praktyce niestety należy wszystko testować. Mimo już posiadanej pewnej wiedzy w jakiej proporcji dany klej rozrobić z wodą to i tak zmuszeni jesteśmy dostosować nasz klej billboardowy do panujących warunków pogodowych, które zastaniemy lub zastaliśmy w miejscu wyklejania tablic reklamowych.


Przy wysokiej temperaturze i bezpośrednim nasłonecznieniu tablicy reklamowej należy do kleju dolać wody w takiej ilości, aby skutecznie opóźnić proces jego wysychania. Często bywa tak, że konsystencja kleju billboardowego przypominać będzie konsystencję mleka. Z drugiej strony zbyt duża ilość wody  w kleju powoduje mniejszą jego lepkość,  a tym samym adhezję do podłoża co w efekcie może spowodować odklejanie się plakatów. 


Przy niskich temperaturach i tych nieco ujemnych należy zmniejszyć ilość dodawanej wody, aby zwiększyć lepkość kleju i skrócić czas wiązania. Ważną sprawą przy rozrabianiu kleju billboardowego jest dolanie zimowego płynu do spryskiwaczy lub glikolu w celu opóźnienia zamarzania (alternatywą dla tych płynów może okazać się sól kuchenna, chodź mniej praktyczna z uwagi na możliwość pojawienia się plam na plakacie oraz szybszą korozję tablicy reklamowej).


Reasumując: zimą w niskich temperaturach stosujmy płyn do spryskiwaczy, np. -22 C, a latem dodajmy tyle wody, aby klej nie zdążył wyschnąć zanim przyłożymy bryt plakatu do tablicy reklamowej.