Jaki klej do billboardów wybrać?
Jaki klej do billboardów wybrać?
Przy wyborze
kleju billboardowego nie należy sugerować się wyłącznie ceną, ponieważ jest jeszcze kilka
innych istotnych czynników wpływających na decyzje o wyborze. Cena to jedno, a wydajności i jakość
to drugie.
Jeżeli kleimy
dużo billboardów warto pomyśleć o gęstym kleju (koncentracie), który możemy znacznie rozcieńczyć
wodą i dzięki temu uzyskać około trzech razy więcej kleju niż wyjściowa ilość.
Oczywiście ilość użytej wody do
rozcieńczenia kleju billboardowego wpływa na jego ostateczną gęstość i lepkość, a tym samym
wytrzymałość plakatu billboardowego na już gotowej ekspozycji.
Gęstszy klej lepiej sprawdzi się w warunkach mniej sprzyjających
niż bardzo rozwodniony i odwrotnie; rzadki klej lepiej reaguje w czasie dużego nasłonecznienia
ponieważ tak szybko nie paruje.
Wracając do
wydajności kleju należy również wspomnieć o kleju w proszku nazywanym także
zagęszczaczem w proszku, ów zagęszczasz to skrobia lub celuloza, która wymieszana z typowym klejem
billboardowym w odpowiedniej proporcji znacznie obniża koszty wyklejania tablic reklamowych.
W obecnych czasach, gdy działy marketingu
i reklamy praktycznie wszystkich firm tną koszty na nośniki reklamy zewnętrznej i drastycznie
obniżają stawki za jednostkowe wyklejenie tablicy billboardowej to z drugiej strony firmy działające
w branży outdoorowej imają się różnych alternatywnych materiałów i sposobów na aplikację plakatów
billboardowych byle nie byłby to typowy klej do billboardów.
Zbyt duża oszczędność na kleju billboardowym lub używanie nieodpowiednich spoin może skutkować
odklejaniem się brytów plakatu reklamowego lub po prostu cały wyklejony plakat spadnie pod wpływem
niesprzyjających warunków atmosferycznych, np. obfite opady deszczu.